BMW

   
DEJINY
 
V roku 1916 sa spojili dve nemeckej firmy, Rapp Motorenwerke a Gustav Otto Flugzeugwerke, z ktorych vznikla spoločnosť Bayerische Flugzeugwerke. O rok neskor sa spoločnosť premieňal na Bayerische Motoren Werke (Bavorské Motorové Závody), teda BMW. Spočiatku sa firma špecializovala iba na výrobu leteckých motorov. Po skončení Prvej svetovej vojny v roku 1918 bolo BMW prinútené ukončiť výrobu leteckých motorov podmienkami Versaillskej ZMLUVY. [4] Spoločnosť sa Preto v roku 1923 zamerala na výrobu motocyklov, [5] a hneď po zrušení ZMLUVY v 1928-1929 začala vyrába automobily. [ 6] [7] [8] S Jedným z motorov dokonca získala svetový rekord, ked v roku 1919 Franz Diemer dosiahol s lietadlom poháňaným motorom BMW IV rekordných výšku 9 759 metrov. V roku 1922 bola otvorená továreň v Mníchove, na Mies, kde automobilka sídli dodnes. [9] [10] [11] O rok neskor bol postavený prvý motocykel BMW R32. Firma do automobilového priemyslu vstúpila v roku 1928, ked odkúpila závod v Eisenachu. Spoločnosť vyrábala iba jediný model na zaklade vozidlá Austin Seven, ktory vyrábala na zaklade Licencie pod označením Dixi. Pôvodný model mal motor s objemom 750 cm³ a ​​výkonom 11 kW (14 k). Neskoršie verziám z roku 1932 nazývané 3/20 PS Mali vyšší výkon a modernejšími konštrukciám.
 
Začiatkom 30-tych rokov už Mali Všetky modely charakteristické masku chladiča. Najdôležitejším modelom 30-tych tokovi bol model 303 z roku 1933 s 1,2 litrovým šesťvalcom. Vozidlo poskytovalo Vynikajúce jazdné vlastnosti a bolí k dispozícii rôzne karosérie. Ďalej nasledovali modely 309, 315 a 319. pulovr nebo vesta stále malé vozidlá sa zaslúžil o zväčšenie produkcie a tím zvyšovaním zisku automobilky. Asi najznámejším predvojnovým vozidlom značky je model 328. Ľahký elegantný roadster sa vyrábal od roku 1936 do roku 1940. Bol poháňaný šesťvalcom s Troma karburátorom Solex (1 971 cm³) a výkonom 57 kW (77 k). Vozidlo dosahoval maximálnu rýchlosť 150 km / ha stalo sa tak Najrýchlejšie sériovo vyrábaným vozidlom svojej doby. Typ 328 bol na svoju dobu veľmi moderný. Zmizli stupačky a predné svetlomety bolí zapustené do karosérie, čo bolo u predvojnových vozidiel Veľmi výnimočná. Stal sa Veľmi obľúbeným najme vo velkej Británii, kde sa stal zakladateľom tradície anglických roadsterov. Bola vyvinutá hľa Pretekárska verzia, ktora dosahovala nevídaných úspechov. Medzi Najväčšie úspechy patrilo Víťazstvo v pretekoch Mille Miglia a 24 hodín Le Mans. Pre pulovr nebo vesta preteky bola postavená špeciálna verze kupé od talianskej návrhárskej firmy Corrozzeria. Posledným predvojnovými modelmi bolí 321 a 335.
 
Počas druhej svetovej vojny sa výroba natrvalo presunula z okupovaného Eisenachu do Mníchova. Tri roky po skončení vojny bola obnovená výroba motocyklov a v roku 1952 výroba automobilov. Prvým povojnovým vozidlom bol model 501, ktory este vychádzal z predvojnových automobilov BMW. Štvordverový automobil poháňaný šesťvalcom (2l) podporil znovuvzkriesenie značky a zároveň sa postaral, aby sa firma dostala na Zoznam výrobcovho luxusných automobilov. Nasledoval typ 502. Osemvalcový motor V8 (2 600 cm³) poháňal mnoho Modelová 50-tych rokov. Luxusné kupé 507 ale nebolo veľmi úspešná. Po luxusných automobiloch nebol v povojnovej Europe veľký vyžiadanie. Prerábajúcu automobilku zachránila výroba (pod licenciát) talianskych automobilov Isetta. Miniatúrne vozidlo poháňal vzduchom chladený jednovalec s výkonom 8,8 kW (12 k). Ďalším úspešným modelmi zvyšujúcimi zisk automobilky bolí 500 a 600. Tie zaznamenali úspechy nájmy v Spojených štátoch. V roku 1962 sa začal vyrába model 1500. Tento sedan s motorom vpredu a žiadnym náhonom predznamenal ďalší vývoj značky BMW. V 60-tych rokoch automobilka ponúkala modely 1600, 1800 a 2000. Dvojdverové verziám dostali označenie obsahujúce dvojkou na konci, teda 1502, 1602, 1802 a 2002. V roku 1967 kupil BMW spoločnosť Hans Glas BmbH v Dingolfingu, kde postavila svojou druhou továreň. V 70-tych rokoch čakal automobilku rozmach, ked bola v Dingolfingu postavená druhá továreň a celkom Štvrtá továreň v Landshute. V roku 1972 sa objavil prvý sériovo vyrábaný automobil s turbom prepĺňaným motorom - BMW 2002 Turbo, ktory sa ale nedočkal úspechu kvoli ropnej kríze (vozidlo malo totiž spotrebu 22 l / 100km). História výroby motocyklov oslávila v roku 1973 päťdesiate výročie pre túto dobu bolo vyrobených 500 000 kusov. V tom isto roku sa začala vyrába prvá generácia radu 5, ktora nahradila modely 1500 až 2000. V roku 1976 bola predstavená "trojkový" rád nahradzujúci modely typu 1502 až 2002. Ďalej bolí predstavenie automobily radu 6 a 7. Potom bol spustený výrobný program motocyklov v Berlíne. V 80-tych rokoch sa predstavila nová generácia "trojkového" radu (1982), s najvýkonnejším modelom označeným M3. Od roku 1981 sa odovzdáva rad 5 s naftovým motorom (2,4 l). Jeho tretia generácia sa začala odovzdávať v roku 1988.
 
Ako prvá Európska automobilka BMW vzniesla POZIADAVKY na POUŽÍVANIE bezolovnatého benzínu, a tak predstavila jeden z prvých európskych vozidiel z katalyzátorom. V roku 1994 kupil BMW spoločnosťRover Group, [12] pod Ktory spadali vozidlá Rover, MG (dnes zaniknutej) a Land Rover. O rok neskor začala firma dodávať svoje motory BMW Rolls-Royceu pre lietadlo McDonnell Douglas. Súčasti koncernu BMW sú aj dcérske spoločnosti Ako BMW Technik GmbH, ktora sa zaoberá vývojom nových automobilov a celkovým výskumom automobilovej dopravy. Ďalší z nich je BMW M GmbH, ktora sa zaoberá výrobou športových a pretekárskych automobilov a okruhových špeciálov